2026-08-25 Nytt i SGX - förbättrad journalhantering och effektivare arbetsflöden

Postat 20 dagar sedan efter Mina Papraniku

Mina Papraniku
Mina Papraniku Admin

Uppdateringar i SGX

Den senaste uppdateringen innehåller förbättringar av befintlig funktionalitet samt flera nya funktioner i SGX

Nyheter och förbättringar

• Korrigering av signerade journalanteckningar och historik
    Det är nu möjligt att korrigera signerade journalanteckningar samt tillhörande historik.

• Kommentar på Kuralink-faktura vid registrering av försäkringsärenden
    I flödet för Registrera försäkringsärenden kan du nu lägga till en kommentar på Kuralink-fakturan.

• Förbättrade filtreringsmöjligheter i journalen
    Filtreringsfunktionerna i journalen har uppdaterats för att göra det enklare att hitta rätt information. (Se bild nedan.)

• Fraser via koder
    Funktionen fungerar på samma sätt som i Windows-versionen. Skriv önskad kod och tryck på Enter för att automatiskt infoga den kopplade frasen i journalanteckningen. (Se bild nedan.)

• Patient-ID i webbversionen
    Patient-ID visas nu även i webbversionen av SGX. Funktionen underlättar intern kommunikation kring patienter samtidigt som patientsekretessen bevaras.

Du utforskar din journal på webben genom att klicka på den gröna SGX-ikonen i windows-installationen eller genom att logga in direkt genom din mobil och/eller läsplatta.
    Lycka till

0 Röster

0 Kommentarer

Logga in för att publicera en kommentar